V cem simulovat 5..10GHz kovovy rezonator? Konkretne: muze byt MIT MEEP+harminv lepsi, nez CST MW Studio?

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Listopad 11 12:11:46 CET 2013

A potom ze RF nie je ducharina ...

:)

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Marek Peca
Sent: Monday, November 11, 2013 10:59 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: V cem simulovat 5..10GHz kovovy rezonator? Konkretne: muze byt MIT MEEP+harminv lepsi, nez CST MW Studio?

Pekny den,

polozim dotaz z oboru dalece za hranici meho vedeni. Se znamymi, kteri umeji velmi dobre lestit kovy, bychom chteli zkusit vyrobit a nasledne zmerit mikrovlnny rezonator, v oblasti 5..10GHz. Valcovy Cu ci Al rezonator, vid TE021, cilem je dosahnout co nejvyssiho Q.

Mereni mam uz domluvene pres S11 na vektorovem analyzatoru. Ale protoze neumim poradne navrhnout vazebni smycku, rad bych pred frezovanim a lestenim alespon odsimuloval vysledek, zda odpovida predstavam. Zkousel jsem to nasimulovat v CST Microwave studiu se znacne promenlivymi vysledky. Resic pro vlasni kmity sice mod TE021 nasel, ale jen pri buzeni smyckou ve valcove stene, coz se mi z praktickeho hlediska moc nelibi. Pri buzeni ze dna (snazil jsem se umistit smycku cca podle ocekavaneho E pole) to TE021 nenaslo tusim vubec, nebo nejak hodne malo vybuzene. Pri porovnani s vysledkem z reseni v casove oblasti shoda dosti diskutabilni az zadna.

Je fakt, ze cilove Q by melo byt aspon >30000. Chapu, ze v takovych podminkach se to tomu SW muze asi dost spatne pocitat. Nejsem si jist, zda CST MW Studio rozumne pracuje s analyzou te odezvy v casove oblasti. Ani AR model nehodil na pohled duveryhodny vysledek. Jeste podotknu, ze pomer D/L valce jsem volil pro TE021 tak, aby pokudmozno pobliz nebyl zadny z "nizsich" vidu, cca L/D=1.15.

* Tak me napadlo, zda nezkusit jiny simulacni SW. Nasel jsem, ale zatim nezkousel, MIT MEEP, doplneny programem "harminv", ktery by mel ucinne vyzobavat pritomne harmonicke odezvy. To mi pripada, aspon od pohledu, jako solidnejsi reseni, nez AR modely (ktere mam jinak velmi rad).

Ma to smysl?
Nebo mi poradite jiny nastroj pro simulaci kavity s vysokym Q?

Diky za rady,
Marek