Re: OT: může rozmrazování mrazůku fénem poškodit chladicí soustavu?

Milan Mlynarčík milan.m na centrum.sk
Pondělí Listopad 11 01:24:26 CET 2013

Ano.
Ta cast vyparnika, ktora je este zaliata chladivom (teda zaciatok vyparnika)
ma dokonca vyrazne nizsiu teplotu nez pri spravnom mnozstve chladiva. Kludne
aj - 40st.C .Samozrejme, ak je kompresor v normalnom dobrom stave. Preto tam
tak vyrazne namrza. Ale vzhladom na malu plochu to vo vysledku chladi
priestor slabo. Po doplneni chladiva narastie teplota vyparnika asi na -25.
Tym sa zvysi spotreba kompresora na normalne hodnoty. Napriek vyssej teplote
vyparnika ale vzhladom na vyrazny narast funkcnej plochy teplota v priestore
klesne.

                                               Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "Václav Ovsík"

Aha, termistor je umisten uprostred druhe placky vyparniku od vstupu
chladiva. Tedy kdyby skutecne jiz problem zacal ve chvili, kdy
"premrazovala", a bylo to tim, ze bylo malo chladiva, tak by to soucasne
mohlo znamenat, ze termistor meri nizsi teplotu na vyparniku a nikoliv
skutecnou v mrazaku. Ja to ted posunul tim pridanym odporem 3k, ze to
meri skutecnou teplotu.
Hmm, mozne to je - ze se pocita s nejakym stalym tokem tepla izolaci
a dvermi ven a je to tedy korigovane na nizsi teplotu na vyparniku.

Pak by bylo vysvetleno premrazovani i soucasne vetsi a vetsi selhavani
okruhu.