OT: může rozmrazování mrazůku fénem poškodit chladicí soustavu?

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Pondělí Listopad 11 00:58:16 CET 2013

On Sun, Nov 10, 2013 at 11:51:38PM +0100, Milan Mlynarčík wrote:
> V domacich chladnickach alebo mraznickach funkciu expanzneho ventilu
> robieva kapilara (tenucka trubka na privode chladiva do vyparniku.
> Vacsinou termostat nekontroluje teplotu v priestore, ale priamo
> teplotu pri konci vyparnika. Pri malom mnozstve chladiva tam
> vyparnik nikdy neomtzne a preto kompresor ide stale. Preto pri
> mensom uniku sa moze stat, ze ak neomrzne iba posledny kusok
> vyparnika uz termostat nebude vypinat a v priestore bude dokonca
> zimsie nez pri spravnom mnozstve chladiva.

Aha, termistor je umisten uprostred druhe placky vyparniku od vstupu
chladiva. Tedy kdyby skutecne jiz problem zacal ve chvili, kdy
"premrazovala", a bylo to tim, ze bylo malo chladiva, tak by to soucasne
mohlo znamenat, ze termistor meri nizsi teplotu na vyparniku a nikoliv
skutecnou v mrazaku. Ja to ted posunul tim pridanym odporem 3k, ze to
meri skutecnou teplotu.
Hmm, mozne to je - ze se pocita s nejakym stalym tokem tepla izolaci
a dvermi ven a je to tedy korigovane na nizsi teplotu na vyparniku.

Pak by bylo vysvetleno premrazovani i soucasne vetsi a vetsi selhavani
okruhu.

Diky
--
Zito