OT: může rozmrazování mrazůku fénem poškodit chladicí soustavu?

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Neděle Listopad 10 19:35:29 CET 2013

On Sun, Nov 10, 2013 at 04:43:27PM +0100, Vláďa Anděl wrote:
> 13 let je na lednici moc? Já mám 27 let starou lednici Calex a zatím
> žádný problém. Jediný problém jsem řešil když byla nová, příliš
> nízká hystereze regulace teploty způsobovala příliš častý rozběh
> ještě natlakovaného kompresoru. Opakovaně u něj vypínala tepelná
> ochrana a rozeběh se až za chvíli. Podložil jsem teplotní čidlo
> kusem plastu pro pomalejší reakci a tak běhá dodnes. Taky jsem jí
> odmrazoval fénem, povedlo se mi takhle vytavit dírku do plastu.
> Takže už 20 let sákne vlhkost do tepelné izolace :-(

Ano, ja jsem tomu cloveku po telefonu taky argumentoval asi 25 let
funkcni lednici Calex. Na to kontroval, ze to byla uplne jina kvalita
toho chladiciho okruhu a jestli jsem ho dobre pochopil, tak CFC
chladivo se cerpalo snaze. Dneska prej s tim R600a se "cerpa vakuum".
Neumim posoudit jestli to je pravda. Jestli jako myslel, ze na sani
kompresoru je proste nizsi tlak nez tomu bulo u CFC chladiv...
Pry lednice na R600a vydrzi mnohem mene nez tomu bylo u starych systemu.

Proste chvili jsem si nedovedl priznat, ze jsem pred 13 lety vysolil
28kKc za smejd, kterej se tvaril jako Made in Germany a na agregatech je
ve finale Made in Italy. To asi nemusi byt uplne spatne, protoze Italske
(asi Zanussi) agregaty jsem videl i u Gorenje a zrejme budou pouzite
i jinde. Dost mozna je to vsechno na jedno brdo, pouze se na to davaj
ruzne nalepky. Takze tentokrate pujdu asi cestou lacinejsi lednice, aby
me tak nemrzelo, az to zase zdechne.

--
Zito