Oddělovač Lon-bus

Palas Stanislav stpalas na volny.cz
Neděle Listopad 10 16:01:06 CET 2013

Dobrý den

Odešel mi v jednom zařízení oddělovací transformátorek s označením
FT-X1. Je to malá černá kostka zapájená v plošných spojích. Uvnitř je
nejspíš jenom nějaký toroid s primárním a sekundárním vinutím. Bohužel
je to celé zalité pryskyřicí, tak toho moc nezjistím. Slouží to k
oddělení sběrnice LON. Bohužel už to asi nepůjde sehnat. Myslím, že by
se tam dalo použít i něco jiného, jenom nemám ponětí co.Možná by tam šlo
použít trafo ze síťové karty, jenom nevím, co mám hledat. Neřešil jse to
už někdo? Rychlost po které běhá sběrnice LON je asi 78k, tedy žádná
velká rychlost. LON je sběrnice kterou kdysi vyvinula firma Echelon a
komunikuje se po dvou drátech podobně jako RS485 , akorát nezáleží na
polaritě.

Staňa