Prepetova ochrana vstupu spineneho zdroje na NN?

Pátek Listopad 8 09:45:33 CET 2013

Snazim se navrhnout spinany zdroj,ktery bude typicky pripojen vlastnim vemi
dlouhym privodem. Zkusenost mi rika, ze z 10ks minimalne jeden rocne vezme
zasve pri bource.Rad bych proto na vstup pridal nejakou ochranu Bohuzel s
tim nema zkusenosti a nerad bych vymyslel velke nesmysly.
Zdroj je spise zdrojik ,typicky dava <1,W spickove vsak az 20W.

Z prostorovych duvodu se na DPS nevejde vstupni tlumivka.
Zatim jsem to vymyslel viz obrazek.
1. Privodni L,N,PE opatrit feritovym krouzkem (par zavitu}
2. Varisor VR3 mezi L a N
3. Varisotry VR4, VR5 s bleskojistkou na PE

http://i.imgur.com/U1b2dzg.png

Je to velky nesmysl, respektive jak to udelat lepe?
Prostorove mi to na DPS vychazi tak, ze net mezi bleskojistkou a VR4 je cca
50mm dlouhy, sila cca 2.5mm, nezhati parazitni vlasnosti spoje funkci?

Diodovy mustek vydrzi az 1000V, vstupni C se pri rychlem vybojovem deji
tvari jako znacny odpor, samotny spinaci IC TNY2 ma odolnost jen 725V rikal
jsem si zda nechranit i jeho. Otazka je jak?
Ted jsem tam v rychlosti prikreslil VR1, ale to je ocividne nesmysl, jednak
TVS diody se bezne delaji do cca 550V a pak shora spinaci prvek chrani
indukce trafa. Dat TVS  paralelne s velkymi C nebo je to celkove nesmysl?

Bleskojistky, pravdepodobne bych pozuzil neco jako
http://cz.farnell.com/bourns/2053-47-sm-rplf/gas-discharge-tube-470v/dp/2148170
Zde se chjci zeptat jake volit napeti bleskojistky pri paralelni kombinaci
s varistorem?

Delaji se  i tri elektrodove bleskojistky
http://www.bourns.com/data/global/pdfs/2052.pdf
jde je pouzit primo na vedeni tedy krajni elektrody L a N a stredova PE ?

Martin