Zesik pro basu Re: Rozdil mezi TL072 a 082

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Čtvrtek Listopad 7 11:09:36 CET 2013

Dne 7.11.2013 9:36, RV napsal(a):
> ten modul planuju pouzit take ;-) mimochodem tenhle svab mam i v tom
> kombu od Ibaneze
NJ, dlouho jsem váhal a chtěl udělat koncák diskrétní, ale ten modul byl
dost lákavý a rozhodně nelituju. Zkoušel jsem různé věci - dlouhý kabel
na výstupu, buzení až do limitace a tak, pořád se to chová naprosto
korektně. Navíc je to stereo, takže lze vymyslet nejrůznější kombinace
repráků, můstek a tak.

> a vy mate predpokladam basu pasivni...co tam mate za snimace? jake
> mate nastavene zesileni? a jak mate udelanou regulaci zisku?

JJ, já mám pasivku, ultralevnou Tenson California, v podstatě je to
okopírovaný Precision. Snímač je split coil, naprosto neznačkový :-)
Mimochodem - překvapilo mě, jak i takhle laciná basa hraje. S novýma
strunama (červené Warwick) je tón fakt pěknej. I použitý materiály jsou
vcelku fajn, jen mě zklamalo, že šroubky držící scratchboard byly skoro
všechny stržené. Dál jsem trochu laboroval se stíněním, vše vyřešilo
vylepení vnitřku basy alobalem.

Preamp - zesílení reguluju normálně potenciometrem ve zpětné vazbě,
rozsah mám tuším 1 - 40. Je to nastavené tak, že pokud je GAIN zhruba na
půlce a Volume naplno, začíná zesilovač limitovat.

> a to chcete 2x 10"? me to neprijde moc stastne - 10" se vetsinou
> pouzivaji v bedne po ctyrech
> ja to asi vyresim kompromisem - bednu udelam s 2x 12" a vubec se
> nebudu rozpakovat pouzit treba repraky od Fane napr.:
> http://eshop.prodance.cz/sovereign-12200lt-8-ohm-ii/d-96088/

No já chci udělat takové střední kombo 1x10", případně 1x 12", s
možností připojení externí bedny. Výběr měniče ale bude oříšek, třeba s
uvedeným Fane mi vycházela bedna o půlku větší, než třeba s tím
Eminence, ale zase za ty prachy je to dost lákavá myšlenka. Hlavně bych
ale chtěl slyšet, jak to ve finále hraje. Mám ověřené, že normální
basové reproduktory pro vícepásmové soustavy hrajou na basu dost bídně.
Těžko to popsat, ale něco tomu prostě chybí.

JMN