Rozdil mezi TL072 a 082

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Středa Listopad 6 14:30:04 CET 2013

No, jelikož jsem nedávno stavěl zesilovač pro basu (ostatně psal jsem i
sem), dovolím si pár postřehů.

Vstupní impedance zesilovače by měla být alespoň 220k, ideálně kolem 1M.
Když dáte paralelně ke vstupu odpor třeba 100k, signál bude znatelně
zahuhlaný. Přestože jde o basu, jejíž základní frekvence jsou kolem 30
Hz, barvu tónu dělají frekvence až někam k 5 kHz, možná i výš. Impedanci
snímačů jsem neměřil, ale pokud je basa pasivní (bez předzesilovače),
obrovskou roli hraje třeba kabel mezi nástrojem a zesíkem. A to je
prostě fakt.

Takže FET na vstupu je logický požadavek, ostatně když jsem sháněl
inspiraci pro stavbu, prakticky ve všech schématech zesilovačů
renomovaných výrobců na vstupu FET je. U levnějších modelů OZ, u
dražších diskrétní tranzistory. Já osobně jsem tam vrznul TL072.

JMN