OT Unifikace konektoru u telefonu Re: [OT[ Zakaz prodej vysavacu?

Pondělí Listopad 4 16:10:47 CET 2013

Dne 4. listopadu 2013 15:54 RV <vicek.radek na cpost.cz> napsal(a):

> IMHO nechapete v cem je ta vyhoda - totiz az si zase koupite nejakej dalsi
> telefon se specialnim konektorem a napetim tak si tech vasich x nabijecek
> zase pujdete koupit (vlastne je mate v cene :-), ale ty stare proste hodite
> do kose protoze je zrejme uz nikdy na nic nepouzijete

Proč si myslíte, že něco nechápu?

Minulý telefon jsem měl s mini USB konektorem, nabíječku jsem k němu měl
jednu, ale v práci jsem dobíjel kabelem z USB. Stejný konektor má i moje
navigace, tak jsem v autě mohl dobíjet adaptérem od ní.

Teď mám nokii. Druhý nejrozšířenější konektor, má ho např. i spousta noname
telefonů z DX. Nová nabíječka stojí 50 korun, když ji budu potřebovat, tak
mě to nezruinuje.

Já tady nebojuju za to, aby měl každý telefon jiný konektor, ale za to, aby
si o tom rozhodl výrobce potažmo trh. Ne nějaký úředník z Bruselu.

BTW když se poslední dobou výrobci sjednotili na micro USB, proč už
neprodávájí telefony bez nabíječek? Protože platí, co jsem napsal. Rozdíl v
ceně by byl tak malý, že se jim to prostě nevyplatí, kromě toho většina
zákazníků si stejně koupí telefon i s nabíječkou, přestože už doma jednu
mají od starého telefonu.

Jo a nakonec, telefon mi předpokládám vydrží pár let a i kdyby to byly
třeba jen dva roky, tak 150 korun za tři nabíječky jednou za dva roky si
můžu (zatím) dovolit.

P.K.