OT Zimni pneu a vyska vzorku

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Listopad 1 17:12:14 CET 2013


Ja bych to videl malicko jednoznacneji -

Zimni guma se vzorkem pod 4mm nad 1mm. Mozne vyklady jsou dva
a) guma nesplnuje podmínky pro zimni a nahlizi se na ni jako na letni
b) guma nesplnuje podmínky pro zimni, ale zároveň je zimni tudíž nezpusobyla

Je to stale zimni guma, jiz ale nelze pouzit pro provoz na souvisle vrstve 
snehu, na ledu nebo namraze (jelikoz tam -a jen a pouze tam- je definovana 
minimalni pozadovana hloublka vzorku na ty 4mm), takze na suchu pri 
desetistupnove teplote je bez problemu pouzitelna.

Je to opet dira mimo definici zakona, to je tak, kdyz se zakonodarci 
taxativne snazi vyjmenovavat podminky a nasledne na pulku zapomenou (nebo 
"zapomenou").

Pavel Kutina

----- Original Message ----- 
From: Draček Fráček
To: HW-news
Sent: Friday, November 01, 2013 5:03 PM
Subject: Re: OT Zimni pneu a vyska vzorku


Dovolim si maly pravni rozbor,
zákon říká
§41a zákona č. 361/2000 Sb.:
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud:

a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, 
nebo

b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní 
komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo 
námraza, lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N 2) k jízdě v provozu 
na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik, a to 
u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg 
na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností 
převyšující 3 500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací 
síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních 
dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o 
maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg nejméně 6 mm.

Krasne to nejaky pravni nihilista typu STBaka Humla naformuloval, problém je 
ze cesky pravni rad nezna pojem led nebo namraza a jiz vubec nelze pripusti 
nejake předpoklady z povětrnostních podmínek. Toto vědi i legislativci u 
policie proto z internich pokynu vyplyva,  pokutovat lze pouze na souvisle 
vrstve snehu. Mam pristup k udajum z jednoho sledovaného useku silnice I. 
tridy na kterem se provádělo sledovani stavu vozovky a pro zimu 2010-2011 na 
tomto useku byla souvisla vrstva snehu nebo snehove brecky celych ,ted 
nevim, zda 76 nebo 96 hodin za celou zimu  tj za 3600 zimnich hodin.

Zimni guma se vzorkem pod 4mm nad 1mm. Mozne vyklady jsou dva
a) guma nesplnuje podmínky pro zimni a nahlizi se na ni jako na letni
b) guma nesplnuje podmínky pro zimni, ale zároveň je zimni tudíž nezpusobyla
Zákon tento problém neresi , cili je třeba judikatu soudu, jinak receno 
dotáhnout problem k osudu a to  min do druhého odvolani kdy nejaky krajsky 
soud rozhodne a bude jasno.
Z logiky veci by melo platit a) ,ale v nasi nejpocetnejsi justici na svete 
logika neplati.

Když tak sleduji zimogumonou kampan nasich sdelovacich prostredku, zvlaste 
"improvizovane" testy ve zprávách, rikam si Rude pravo a komunisticka media 
obecne byla solidni a pravdomluvna.Tolik primitivnich lzi a nepravd jako u 
zimnich gum se hned tak nevidi.
Doporucuji například , a zvlaste srovnavaci testy
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011101603

Zimni gumy , vymetani kominu jsou presne věci do kterých se mema stat 
vměšovat.
Nicmene vedle objektivni odpovednosti je zimni guma cisty a ustavne 
konformni koncept.




_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list