VF vlastnosti mosadze

Pátek Květen 31 08:42:30 CEST 2013

V rádiích z NDR ve vstupu VKV byly někde mosazné ladící jádra v cívkách,
někde hliníkové. Nepochopil jsem, proč tam nedávají ferit. To kovové
jádro mimo to že snižovalo indukčnost, muselo asi cívku taky zatlumit.
Minimálně tím, že proti feritu bylo potřeba pro stejnou indukčnost víc
závitů - tedy víc drátu, větší odpor.
Anděl