Jak zjistit pracovni proud pro polovodicovy laser?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Květen 30 19:41:20 CEST 2013

V textu.

| From: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
|
| 1. Není to UV, ani modrá, ale fialová. Proto je málo vidět, ale neexponuje
| UV fotorezist.

Jasne, fialova.
UV resist by to melo exponovat slusne. Overeno pomoci LED 405-410nm.

| 2. 50 mW je na pálení málo, jedině tak řezání černé izolačky v ohnisku, neb|o
| lehké gravírování hladkého, černého plastu tamtéž (obojí mi fungovalo i s R
| 35 mW).

Ja nechci palit. Pro zacatek by mi stacilo, kdyby to zanechavalo stopu na
teplocitnem papiru (uctenky z hypermarketu na termopapire).
Borec s 20mW laserem ukazoval krasne namalovane obrazky.

> [...]
| http://cz.farnell.com/vishay/vbpw34sr/photopin-diode-rg/dp/1779703
| Převod I / Popt dle vlnové délky na grafu spektrální citlivosti.
|
| 4. Na té Ebay uvádějí 3,0-5,0 V. To by ukazovalo na přímé vyvedení té diody,
| i když u 405 nm bych spíš očekával 3,5-6 V.
|
| 5. Obvyklé charakteristiky jsou, že výkon od Ith lineárně roste, přičemž
| neexistuje žádný obecně platný poměr In/Ith. Hodnota Ith bývá navíc dost
| tepelně závislá (30 % až 1:2), sklon křivky je naopak nezávislý. Není-li
| vyvedena monitorovací fotodioda, je jediná požnost výkon nastavit dle 3.

To zmereni vykonu by bylo super. Nevim ale, jak bych to mohl zkalibrovat
na absolutni hodnoty. Jiny laser na 405nm nemam. A porovnani s cervenym
laserem bude asi dost zkreslujici, diky minimalni citlivosti te diody na 405nm.

Dekuji velmi.
PL