Jak zjistit pracovni proud pro polovodicovy laser?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Květen 30 19:34:12 CEST 2013

Kdysi jsem to resil u laseru z mechaniky. A kolega co se trochu vyzna v
te technologii mi poradil:

Meri se vykon laseru v zavislosti na napajecim proudu a dokud je
zavislost priblizne linearni tak muzu pridavat. V momente, kdy prestava
vykon rust je to cca 120 - 130 procent maximalniho proudu.
laserem. Pri dalsim zvetsovani vykonu už dojde k nenavratnym zmenam ve
strukture laseru a ke zniceni laseru. Platilo to pro cerveny laser -
vyndany z mechaniky.

Vykon laseru se da merit pomoci diody v poudre , ktera se pouziva k
"servorizeni" - stabilizaci vykonu .

Dostal jsem se tusim na 120mA a kdyz jsem nasel datasheet k te diode (
laseru - napis byl po obvodu pouzdra - valecku )  byl tam proud Imax. 140mA

JaKub