smrdi mi monitor

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Květen 28 21:56:44 CEST 2013

No, pisal som to uz, zobral som nie 100k ale 220 Ohm, a dal nie paralelne ale seriovo, a brnkol zdrojom 12V, a pozeral na osciloskope, a hrany boli v rade jednotiek us. Samovybitie tak zo sto us. To je urcite zle.

Samozrejme som mal po cely cas poruke 100u/par desiatok V zo suflika, ktorym som si vsetky meraky atd. skontroloval. S nim sa to vsetko sprava ako ma.

Este som zo skladu vytiahol obstarozny CRT monitor urceny na vyhodenie, vyextrahoval kond zo zdroja (zatlacajuc slzy nad tou hromadou premarnenej nadhernej elektroniky, nadavajuc sucasne na cierny sajrajt ktory si VN ponasavalo :-) ) 220u/400V, a ten sa sprava tiez sposobne - kapacitometer ukazal 168uF a na 1kHz odporovom rozsahu 2.5 Ohm, co je IMHO vzhladom na vek a mimulost monitora primerane. Zase kvoli tomuto ho nechcem pouzit na opravu, naviac je asi 2x vacsi (priemer) nez potrebujem do toho LCD.

Inkriminovany povodny smrdiaci monitor tiez nie je najnovsi, blizsie desiatim nez piatim rokom, ale ten prinip ma s***ie - moj nazor je, ze tieto veci maju na 100% fungovat v rade desat-dvadsat rokov, a potom sa moze zacat prejavovat starnutie. No nic, som nejaky staromodny.

Teraz ostava len otazka, kde nejaky slusny 100u/400V za primerany obolus (najma vzhladom na postovne) zadovazit... Nema niekto v BA v sufliku?

wek