Spinani velkych proudu

Úterý Květen 28 09:53:24 CEST 2013

Těch 190A v TO220 je už trochu mimo moje chápání. Už několikrát mě
napadlo otestovat co ty moje desky snesou (70um plátování z obou stran,
vývody tranzistoru jdou do okraje plochy, okolo tranzistoru spousta
prokovek a na jedné straně desky hned vedle řady pouzder připájená
pásovina 4x20) ale zatím jsem se k tomu nedostal. Myslím si že kritický
bude přechod z vývodu pouzdra na fólii (minimální průřez), musí se to
uchladit jedině rozváděním tepla do okolní plochy. Při 190A už nepůjde
jen o uchlazení toho spoje, ale i nožiček pouzdra. No asi to nějak jde,
když to píšou ...
Ale bacha na tyhle vysokoproudé tranzistory, hodí se opravdu jen pro
rychlé spínání. Koukněte tady
http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/irfb7430pbf.pdf
na fig.10, ten tranzistor při 10V snese trvale jen 3A a při 20V 0,8A. To
jen náhodou kdyby se to dostalo do lineárního režimu.
IRF1405
http://www.redrok.com/MOSFET_IRF1405_55V_169A_5.3mO_Vth4.0_TO-220.pdf je
automotive, Repetitive Avalanche Allowed up to Tjmax a jeho
zatižitelnost (Fig.8) je téměř až do max. napětí daná jen ztrátovým
výkonem (teplotou pouzdra). Je to pro mnoho aplikací bezpečnější.
Anděl