OT Indukcni plotynka

Neděle Květen 26 17:28:20 CEST 2013

Omlouvam se za OT ale muze to byti i elektronicky prinosne.
Mame indukcni dvouplotynku a od vcerejska jde jen jedna, tak jsem
zkousel najit problem a nic... Zejmena mi neni jasne, jak to detekuje
pritomnost hrnce (protoze se to chova, jako kdyz tam hrnec neni - 5x
cvakne - cili nejaky impuls do civky jde, pipne, to 5x a vypne...)
Ten bezolovnaty smejd jsem dukladne propajel - nektere spoje vypadaly
hrozne a na jednom miste asi i z vyroby jiz opravovane, princip silove
casti je celkem jednoduchy - mustkovy usmernovac, filtracni C 8uF MP
(kapacita OK), Mosfet spinajici paralelni rezonancni obvod topne civky a
C M33/1200V (nebo je to mozna jen nejake omezeni spicek? Kazdopadne
druha plotynka s mensim vykonem ma na stejnem miste C M30/1200V ale
konstrukcne tak polovicni, takze asi pujde o proud) Tento kondenzator
jsem taky vypajel, zmeril a je OK. Vlastni civka ma uprostred teplotni
senzor a pojistku, ale ty jsou v poradku protoze po prehozeni techto
dilu to nefunguje stale stejne.
Otazkou je, jak to detekuje pritomnost hrnce - tusim, ze podle proudu po
sepnuti napeti do civky ale zadne snimani jsem nenasel - jen ten spinaci
tranzistor ma pod pouzdrem dalsi 2 vyvody neceho, to bych ale spis
tipoval na teplotni snimac, nebo to muze byt nejake integrovane mereni
proudu? Neco jako bocnik je asi mezi usmernovacem a filtracnim C 8uF,
jinak si vyznam dratove propojky zde nedovedu vysvetlit, ale to je misto
k mereni proudoveho impulsu IMHO velmi nevhodne. Mozna take podle
zatlumeni rezonancniho obvodu - treba podle napetove spicky po prvnim
kratkem sepnuti?
  Jinak je to HYUNDAI IND 210
Pokud nekdo neco takoveho resil nebo by mel napad, na co se podivat...