Kontakty rele pri malem napeti

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pátek Květen 24 14:25:22 CEST 2013

Dobry den,

2013/5/24 RV <vicek.radek na cpost.cz>

> vim ze by to nemel byt problem - spis je mi to zatim proti srsti - oplacat
> to menici asi neni umeni - cekam na nejaky napad, ale ten musim vychodit
> (coz je vyhoda bastleni pro radost)

Terminus technikus - bastlenie pre radost - to som naozaj pochopil az po
tom, co som v ID. Clovek sa moze so vsetkym vyhrat, vsetko si pomerat a
preluskat a hlavne sa vobec nic nestane, ak odlozi nejaky problem o tri
dni, ci tyzden alebo mesiac. Riesenie ma zvycajne napadne az vtedy, ked s
tym clovek nic nerobi a nie je zatazeny balastom okolo a nutkanim vsetko za
kazdu cenu vyriesit.

> ono to rele ma take sve nevyhody - jelikoz na vystupu regulatoru chci
> povolit rozsah 12-60V (6-24 Pb clanku) tak nemuzu rele napajet jen tak
> natvrdo - musi byt napajeno pres nejaky stabilizator - MCU a dalsi IC jsou
> napajeny 5V, ktere kvuli stabilite mereni nechci michat s nicim silovym
> musel bych napajeci menic udelat na nejake rozumne napeti pro ktere jsou
> dostupna rele - treba 6V a pro MCU a spol. z toho udelat 5V nejakym
> kvalitnejsi lowdrop linearnim stabilizatorem.

Tak to Vam vobec nedoporucujem miesat spinanie relatok a napajanie
procesorov. Relatka generuju kratucke ihly s niekolkonasobne vyssou
amplitudou ako si viete predstavit a tato ihla prelezie naozaj cez vsetko.
Ono to nemusi byt ani ihla od zopnutia, staci vhodny signal cca 100MHz a uz
to mate v celom obvode. Najlepsie je zmerat si co sa deje pri spinani
kontaktov relatka na kontaktoch samotnych, pretoze to nie je tiez
zalezitost ako by si clovek predstavoval a zmerat si aj co sa deje na
samotnej cievke pri zopnuti/rozopnuti. A podla toho potom volit dalsie
kroky. Napriklad taky vhodne zapojeny odpor 1M-10M dokaze zazraky.

A.