OT Peroxid na povoleni?

AZe aze na seznam.cz
Pátek Květen 24 13:29:22 CEST 2013

Jj, vím, že to bylo pro pohon turbočerpadla pro O2 a alkohol. U V1 pro katapult. Dokonce byla postavena dvoutrupová ponorka na peroxid, dolní roura jako nádrž pro H2O2, ale z technických důvodů to vzdali. Firmu Evonik jsem také vygůglil, ale netušil jsem, že je to ta stejná jako za války. H2O2 je i dnes docela oblíbená chemikálie a nepochybně snadno dostupná i ve vyšších koncentracích a proto nechápu, proč by si měl terorista vyráběr peroxid z chemikálií do bazénů. Zakázali prodávat toluen - nepozoroval jsem žádné snížení počtu vařičů pervitinu.
Kromě toho triperoxidaceton není zrovna nic přítulného pro domácí výrobu....
Tuším že i malé éro Comet bylo poháněno paroplynem z peroxidu. Jistě toho bude víc. Spotřeba H2O2 byla v Německu asi vysoká, proto mne zajímalo, jak jej ve velkém a ve vysoké koncentraci vyráběli.
aze
  ----- Original Message -----
  From: Draček Fráček
  To: HW-news
  Sent: Friday, May 24, 2013 1:00 PM
  Subject: Re: OT Peroxid na povoleni?

  Vime, on se dokonce dodnes vyrabi ve stejne fabrice v jake se vyrabel za valky. Tak napriklad dnesni rakety Sojuz-ST pouzivaji proxid ( koncentrace 82,5%), ktery vybobila firma,ktera vyrabela peroxid pro V2. Jasne v ramci politicke korektnosti se 3x prejmenovala a dnes se jmenuje Evonik , kdo seldujete fotbal tak za ne hraje Borussia Dortumd.

  Dnes se je vyroba takovato, katalizator 2-alkylanreachinon se fouka vodikem, vznika 2-alkylantrachinol, kdyz na nej pak zafoukate vzduchem vznikne peroxid vodiku a 2-alkylantrachinol. Na doma nic moc.

  Doma zvladnete toto peroxid barnaty zalit kyselinou sirovou , pak odpraižt vodu a mate co potrebuejte, jen to chce vyvevu jelikoz lze bezperecne provadet jen za nizsiho tlaku , pary H2O2 jsou torochu bum bum
  BaO2 + H2SO4 ->H2O2 + BaSO4

  Jeste se da provest elektorlyza zredene kyseliny sirove
  2 HSO4(-) = H2S2O8 + 2e(-) (Kyselina peroxodisírová)
  H2S2O8 + 2 H2O = 2 H2SO4 + H2O2

  Na doma je asi nelekpe koncentrovat z nizsi koncentrace odparenim te vody, ale opet by se pro vyssi koncetrace sikla ta vyveva

  Martin

  P.S. Peroxid neni v Sojuzu a ani nebyl ve V2 raketovym palivem, tedy raketa na nej neleta, jen se pouziva k pohonu cerpadel.  V rakete je paroplynova turbina,ktera pohani turbocerpadla, je pohanena katalitickym rozkladem H2O2. Podobne to funguje t torpedech. Napriklad nejlepsi raketove torpedo soucasnosti, ruske VA-111 Skval je pohaneno exotermickou reakci peroxidu s

  manganistanem vapenatym. Z vlastni zkusenosti mohu prohlasit reakce je fakt husta, jiz na zakladce jsme s tim na silvestra vyrobili dobre 30cm diru do krizovatky :-)