Kontakty rele pri malem napeti

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Květen 24 13:13:28 CEST 2013

vim ze by to nemel byt problem - spis je mi to zatim proti srsti -
oplacat to menici asi neni umeni - cekam na nejaky napad, ale ten musim
vychodit (coz je vyhoda bastleni pro radost)

ono to rele ma take sve nevyhody - jelikoz na vystupu regulatoru chci
povolit rozsah 12-60V (6-24 Pb clanku) tak nemuzu rele napajet jen tak
natvrdo - musi byt napajeno pres nejaky stabilizator - MCU a dalsi IC
jsou napajeny 5V, ktere kvuli stabilite mereni nechci michat s nicim
silovym musel bych napajeci menic udelat na nejake rozumne napeti pro
ktere jsou dostupna rele - treba 6V a pro MCU a spol. z toho udelat 5V
nejakym kvalitnejsi lowdrop linearnim stabilizatorem.

jedna varianta jak sehnat potrebne predpeti je pouzit budici napeti pro
gate horniho mosfetu hlavniho menice (to generuje IR2104) - je to kolem
15V nad stredem menice - pokud bych tohle napeti oddelil diodou a
naakumulovat kondem mel bych byt dostatecne vysoko nad napetim baterie -
musim ale najit chvilku casu a zmerit si to

Radek Vicek