Kontakty rele pri malem napeti

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Květen 24 09:50:00 CEST 2013

A ta OS vrstva se tam vytvari sama od sebe - tedy korozi vlivem vnejsich
podminek a nebo vznika pusobenim el. proudu?

Vcera jsem vyhrabal nejaka opravdu hodne stara relatka RP100, ktera byla
pouzivana pred 25 lety (kdyz jsem zacinal bastlit) a zkousil jsem je
sepnout a zmerit odpor a normalne vsechny kontakty fungovaly - prakticky
to same co nove relatko od Omronu.

Divam se na stranku s vypisem z regulatoru a za poslednich 305h to rele
sepnulo 281x to je ale zpusobeno tim, ze je nastavena hystereze 8W off
12W on (tam se lame ztrata na diode a na civce rele) a panel ma mximalni
vykon 20Wp. Pokud tam bude zapojen nejaky 200Wp panel tak se da
predpokladat, ze to rano sepne a vecer vypne.

Zlacena rele v inertni atmosfere se delaji, ale ne pro takove proudy co
potrebuju... :-(

Radek Vicek