tlumivka zelezoprach

Čtvrtek Květen 23 11:10:02 CEST 2013

Až si ten měnič změřím, budu chytřejší. Jenže se obávám že to nezměřím
doma, nemám tady takový zdroj, ani zátěž. Musím ze stavební budky
vytáhnout baterku (12 v 360 Ah = 3 bedny po 55 kg + jeden článek zvlášť)
a nainstalovat v dílně. Pak tam můžu zkusit přehodit tlumivku na feritu
a zjistit rozdíl. Jediná věc, které se u toho měniče bojím, je stejný
problém, jako jsem řešil u toho malého pro ledky. Když spodním FETem
teče v dead time proud přes jeho substrátovou diodu a sepne horní, než
ta dioda rozepne, naroste tam velký proud, udělá to špičku a pak to dost
ruší. U toho malého měniče jsem to vyřešil schottky diodou. Tenhle měnič
je na 100V (tranzistory 150V) a schottky dioda na tohle napětí bude mít
takový úbytek, že té substrátové diodě proud moc nezmenší. Co s tím? Jak
se to řeší u velkých měničů?
1. Nechat to ať si to dělá co umí - impulzní přetižitelnost FETů je
obrovská a výkonová ztráta při přepnutí celkovou ztrátu o moc nezvětší
2. odporem v G omezit rychlost spínání, aby substrátová dioda zatím
stihla bez velkého nárůstu proudu rozepnout
3. spodní FET vůbec nepoužívat a nechat tam jen rychlou diodu
nebo nějak jinak?

Anděl