tlumivka zelezoprach

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Čtvrtek Květen 23 10:11:57 CEST 2013

Nikdo se k tomu nema, tak se pokusim ja , snad nebudu moc mimo.
Program neznam, ale pokud jsem pochopil tabulku tak, vy tam nikde ztrahy
hysterezni jako takove nemate, mate tam ztraty v jadru coz by mel byt soucet
magnetickych
tedy ztraty virivymi proudy+ztraty hysterezni+ztraty pridavne.
Pricemz
Ztraty vizivymi proudy jsou
Pv=4/3*d^2*B^2*f^2*V/h
f-hrekvence
d tlouska feromagnetika
V objem feromagnetika
h huatota feromagnetika
B mag. indukce
Z hlediska f je zajimavy magneticka indukce ,ktera je

B=(U*10^8)/(1.44*Ae*N*f)
U napeti na civce
Ae cm2
N pocet zavitu
f frekvecne

Jde tedy rici ze Pv s frekvenci spise klesa

Ph=f*S*V
f frekvence
S plocha hysterezni smycky
V objem feromagnetika
coz je na dost na prd jelikoz nezname S a jeji zmenu s teplotou a frekvenci
nicmene obecne se da rici, ze Ph jsou priblizne f*B^1.6
cili teoreticky take s f spise klesaji,

ovsem cele to hati teplota a pridavne ztraty coz se neda zohlednit jink nez
mernim a proto nezbyva nez verit vyrobci a jeho mereni (software)

Hutta

>Přeji hezké odpoledne,
začal jsem dávat dohromady ten můj MPPT regulátor - osadil jsem destičku
a začal počítat tlumivku. Vzal jsem si jádro Micrometals T157-26, trochu
jsem to chtěl optimalizovat a tak jsem si do toho jejich tlumivkového
programu http://www.micrometals.com/software_index.html
začal dosazovat různé věci a psal jsem si výsledky do Excelu.
http://vaelektronik.cz/fotky/tlumivka_solarnab.xls

1. čekal jsem, že pro danou indukčnost k vyššímu kmitočtu porostou i
hysterezní ztráty. Kupodivu ne, asi že klesá střídavá složka proudu. Na
té je ztráta v jádru závislá asi nejvíc.

2. co mě ale překvapilo, při konstantní střídavé složce se ztráty v
jádru snižují při vyšším DC proudu. Odpovídá tohle vůbec realitě? Není
potom lepší pro vyšší účinnost použít ferit?

Andělděl