DTD, archivace - datatrezordisk zkusenosti?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Květen 22 20:05:58 CEST 2013

Abych to uvedl na pravou míru:
Ty bubliny tam určit být nemají. Ale dle sdělení výrobce :
"jj, nekdy se to pri vyrobe stane, jsou to skvrnky v lepidle na data to
nema vliv, ale nevypada to dobre. "

Hlavni problem byl  v nekvalitnim paleni. Dve "podporovane" kvuli tomu
zakoupene mechaniky ( jedna z nich do noveho stroje na zakazku )
  media nedokazaly vypalit.  Dodatecne jsem zjistil , ze moje stara
SHS-223F , ktera kdysi jedno medium datatrezordisk uspesne vypalila ma
nejspis  nejaky problem,
protoze prestala palit  DVD-RAM a CD.   DVD-R/RW a +R/RWW dale zvlada v
pohode.

V kazdem pripade jsem od vyrobce dostal i za ta media, ktera nemela opt.
vadu ale byla "znicena" palenim  nahradu.  + nejaky bonus navic a novou
otestovanou vypalovacku  Asus DRW-24B5ST
vymenou za tu samou , kterou jsem mel a ktera media nepalila.
S touto mechanikou uz je zapis OK, dokonce jsem bez problemu vypalil i
jedno datatresordisk medium, ktere dve male bublinky ve strukture melo.
Zapis je OK i nasledny test cteni v poradku, PIF avg je  0,11
Jako dalsi vedlejsi efekt jsem prisel na to, ze tahle mechanika precetla
cca 15 let stare CD medium Traxdata, ktere se mi nepodarilo cele precist
zatim nikde.

Neboli dulezita je opravdu mechanika, zaver celeho je, ze i mechanika ze
seznamu proste nemusi umet medium zapsat spravne.
Pokud nekdo bude chtit  media zapisovat, nejlepsim resenim je objednat
otestovanou mechaniku primo z datatresordisku a nebudou s tim dalsi
problemy.

  Jsem rad, ze jsem nad tim problemem zvitezil, clovek ma nejake nove
zkusenosti.
Ano, cele me to stalo spoustu casu, ale vyrobce se zachoval vstricne a
snazil se poresit muj problem. To se samozrejme povedlo, a priznam se ze
me i prekvapilo.
  To se dnes uz moc nestava.
S reklamacemi mam v posledni dobe obecne  napsto zoufale zkusenosti,
napr. Alza nebo  pulrocni reklamace videokamery meho kolegy - Samsung.
O tom chystam urcite nejake povidani na webu , protoze to opravdu stoji
za to :-)

JaKub