tlumivka zelezoprach

Středa Květen 22 19:36:20 CEST 2013

Přeji hezké odpoledne,
začal jsem dávat dohromady ten můj MPPT regulátor - osadil jsem destičku
a začal počítat tlumivku. Vzal jsem si jádro Micrometals T157-26, trochu
jsem to chtěl optimalizovat a tak jsem si do toho jejich tlumivkového
programu http://www.micrometals.com/software_index.html
začal dosazovat různé věci a psal jsem si výsledky do Excelu.
http://vaelektronik.cz/fotky/tlumivka_solarnab.xls

1. čekal jsem, že pro danou indukčnost k vyššímu kmitočtu porostou i
hysterezní ztráty. Kupodivu ne, asi že klesá střídavá složka proudu. Na
té je ztráta v jádru závislá asi nejvíc.

2. co mě ale překvapilo, při konstantní střídavé složce se ztráty v
jádru snižují při vyšším DC proudu. Odpovídá tohle vůbec realitě? Není
potom lepší pro vyšší účinnost použít ferit?

Anděl