[OT] DopisOnline (postservis.cz)

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Čtvrtek Květen 16 22:11:10 CEST 2013

Dne 16.5.2013 21:00, Vláďa Anděl napsal(a):
> Stejně nechápu. Jak dlouho se už mluví o tom, že budou úřady a instituce
> komunikovat elektronicky. Já jsem nemusel poslat papírový dopis, ani nepamatuju.

No rekneme ze skrz datovku prozenu na urade vsechno, co jde a rekneme, ze mnohde
nejsou uplne nadseni.

Typicky socialka. Datovka je pro ne des a spackujou od jejich zavedeni. Letos to
konecne vymysleli. Od brezna se vsechno predava pres xml datovkou (centralne
resene ePodani) a ne kazdy to zvlada. Takze dosel pokyn, ze ano, muzeme to
poslat na papire s razitkem, ale VYHRADNE NA PAPIRE, zadna datovka. A maji, co
leta chteli, datovku muzou ignorovat.

Nebo vcera zivnostensky (do firemni datovky dorazil oskenovany dokument s
analogovym podpisem elektronicky podepsany). Naplanovali si do dosud nefunkcni
firmy statni kontrolu. Poslali dlouhy seznam toho, co mam prinest. Vrcholem
drzosti byl original aktualniho dokladu osvedcujici opravneni k podnikatelske
cinnosti. Takze jsem se nastval, postahoval elektronicky podepsane veci z webu
(RZP, OR, sbirka listin), pridal par dalsich PDF se zaverkou a elektronicka
danova priznani a poslal jsem jim to datovkou s tim, ze vse je elektronicky
podepsane nebo jim stacila kopie a original spolecenske smlouvy at si vyzadaji
na krajskem soude. A protoze statni kontrolaje v rezimu spravniho radu, pozadal
jsem o nahlednuti do spisu a o zaslani vsech dokumentu, ktere v nem jsou. Zenska
mi zavolala tesne pred infarktem, takze ta druha firma bude mit kontrolu hned
pristi mesic.

> Pokud někde nestačí klasické potvrzení o přečtení mailu, přece se dá komunikovat
> přes datové schránky. Snad jen že by instituce psala občanovi, ale pak zase
> nevím, proč ten dopis nemůže poslat rovnou a musí na to využívat takovouhle službu.
> Anděl

Temer presne, jde prevazne o uredni dokumenty s pruhem nebo ruzne navrhy smluv,
ktere elektronicky fakt nefunguji. Vyhoda podani online je v tom, ze dam
postacce secvaknute polepene obalky a podaci arch a druhy den najdu ve schrance
potvrzeny arch. Nemusim jet autem na postu a nemusim stat ve fronte. Drive to
fungovalo taky, ale musel jsem odhadovat, kolik mam postacce dat penez.

Standa