Spolehlivost dnesnich SSD disku?

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Středa Květen 15 10:56:35 CEST 2013

Kdyz si uvedomite, jaka je technologie za SSD, tak s rozumem neni problem to
bezpecne provozovat. V SSD jsou hi-end MLC NAND FLASH na velmi uzkem kanalu
(dneska 19 nm). MLC znamena zaznam vice urovnemi, tj. takova "analogarina".
Pocet prepisu jedne bunky je par stovek, typicky 500. Uz od vyroby je cast
bunek (i %) v haji, ale system si s tim poradi, protoze na to pamatuje
organizace pameti. Vlastni kontroler (vetsinou od LSI) pak zajistuje
bezpecnost dat a dohled nad "inteligentnim" prepisem. Kategorie SSD pak
odlisuji miru "chytrosti" radice a pomer uzitecna/skutecna velikost disku
(FLASH pameti). Ve spotrebce je proto velmi rozumne nechavat na disku
minimalne 10 az 20 % mista volneho. V entrprajs discich je to vyreseno samo
(od pohledu jsou stejny jako ty konzjumr, ale maji prave o tech cca 20 %
mensi velikost).

Z vami uvadenych reseni se mi libi SSDNOW 200+, ktery pouziva novy radic i
nove pameti a cena je lidova.

JM
-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jiri Sladek
Sent: Wednesday, May 15, 2013 9:16 AM
To: HW-news
Subject: Re: Spolehlivost dnesnich SSD disku?

Diky za odpovedi ohledne poruchovosti SSD.

Muzete mi jeste poradit, ktereho z techto kandidatu koupit?
Jedna se mi o to, jestli ty drazsi a papirove rychlejsi disky stoji za ty
penize, jestli uzivatel opravdu pociti vyssi rychlost v realnem kancelarskem
provozu (Start a probuzeni Win7/64, prace s dokumenty Office, prace s
maily).
Ted myslim porovnani rychlosti levny SSD - drahy SSD.

Cenove zajimavy mi pripada tenhle za 3767 Kc + DPH:
http://www.atcomp.cz/zbozi/ssd-2-5-250gb-samsung-840-sataiii-basic/detail.as
px?p=z:313900

Mistni IT dodavatel mi doporucil tenhle za 4377 Kc + DPH
http://www.provyt.cz/kingston/pevne-disky/kingston-240gb-ssdnow-v-200-sata-3
-2-5-7mm-height-/product.aspx?id=392899

nebo rychlejsi variantu za 4628 Kc + DPH
http://www.provyt.cz/kingston/pevne-disky/kingston-240gb-hyperx-3k-ssd-sata-
3-2-5/product.aspx?id=376574

Jiri Sladek