Spolehlivost dnesnich SSD disku?

Pavel Krafcik hw na pjk.cz
Úterý Květen 14 16:10:34 CEST 2013

Zdravím

provozuji 2 SSD Intel přes 2 roky.

40GB od 8/2010
80GB od 1/2011

Historie 40GB je dost děsivá: 3/4 roku multimediální Windows XP, pak 1.5
roku systémový disk v Linuxu bez TRIMu a teď poslední týdny Centos 6 s
TRIMem. Intelovský parametr "233 Media_Wearout_Indicator" je na hodnotě
96. Začíná se na 100 a do hodnoty 1 by na disku nemělo být poznat, že
umírá. Otázka je, jaký tvar bude mít křivka tohoto parametru.

80GB disk je od začátku v PC s Windows 7, 32b, stále první instalace a
musím říct, že disk i Windows jsou ve výborné formě a 233
Media_Wearout_Indicator je na úrovni 99.

Takže bych se toho nebál, jen to chce koupit solidní značku a ne šetřit
za každou cenu.

Pavel Krafčík