Merici odpory 10m a 10 Ohm

Pondělí Květen 13 19:26:19 CEST 2013

Vsak nejde o cihlu zlata , ale o miligram manganinu :-)
I  super presny odpor od Vishay neni nic jineho nez manganinova folie s
vyleptanym meanderem, doladeno laserem a zapouzdreno do TO220. On z toho
dokonce ani  Vishay cihlu zlata nedela, fabriku odpor oposti s cenou
hluboko pod 10$, az soudruzi z Farnellu z toho udelaji zlato v cene vice
nez 1000Kc/ks.
Vyroba odporu, jak spravne pisete manganin ma +-10ppm/K.
Ma predstava vyroby  byla, privodni silove vodice z manganinu prumeru 1mm,
na jejich konce nabodovano 18cm 0.1mm manganinu, namotano na keramicky
valecek. Merici vyvody by mely stacit z medi 0.6mm. Cele pak zasunuto do
keramicke "vanicky" od vykonoveho dratoveho odporu a zalito kremenym piskem
s vodnim sklem.
Jedinym problemem je cca 180mm 0.1 pro 10Ohm oidpor , kdybych mel 0.04 bylo
by treba jen cca 29mm co by byla sranda a tech 6 odporu,ktere potrebu bych
jiz mel namotano.

Nevite o prodejci manganinoveho dratu 0.06 - 0.03mm?

Martin