Re: Elektrický ohradník 3-5J ?

cipisek.cipr na seznam.cz cipisek.cipr na seznam.cz
Pondělí Květen 13 11:06:07 CEST 2013

Zapomente na zapalovaci civku, energie ze zapalovaci civky jsou radove nizsi
nez 3J.
V oblasti ohradniku jsem prolezl kde co a dospele ohradniky  3J a vice se
dnes prakticky vzdy delaji s kondenzatorem vybijenym do prevodniho trafa.
Pro energie 3-10J potrebujete trafo velikosti ETD59, motorovy kondenzator
prislusne velikosti , ja volil 60uF/450V. C nabijete na 400V nasledne pomoci
prislusne mocneho tyristoru (BTA140) vybijete do primaru trafa , trafo
transformuje nahoru a slehne do vedeni ohradniku. Podle norem byste mel
zajistit, aby napeti na ohradniku neprelezlo 10kV ( ja to vyresil 15ks 560V
varistoru, 2Kc/ks)

Solidfnejsi ohradniky naji jeste
- kontrolu sezemeni cele soustavy  a umi detekovat/ reagovat na chybu zemeni
- umoznuji prepnout ohradnik do rezimu na dotyk, kdy ohradnik meri odpror
izolovane ohrady a pali jen kdyz se nekdo/neco ohrady dotkne, setri to
elektrinu , ale musite zajisti konstntni izolacni odpor => problem z travou,
a vecma spadlima na vedeni ohrady
- umi prepinat mezi dennim a nocnim rezimem, kdy se vychazi z predpokladu, v
noci se i zvirata pohybuji pomaleji a je tedy mozne snizit frekvenci pulsu
napriklad z dennich puls kazdych 1500ms na nocnich 2500ms, opet uspora
energie
- meri a vyhodnocuji izolacni stav vedeni ohrady

Mam navrzen ohradnik, ktery umi vse vyse jmenovane,
- deska VN pokud me pamet neklame 10x10x jednostrana  , vlastne trafo,
tyristor, a varistory, VN trafo mam navrzeno, veci na vyrobu lezi pod stolem
a cekaji az bude moral namotat tech 1000 zavitu sekundaru, Nedoporucuji
pouzivat jadro s jinym nez kulatym jadrem, mam zmereny proud primarem a je
to vice nez 120A sleha , na koskatem jadru by dochazelo k nerovnomernemu
namahani vinuti primaru
- zdroj , videl jsem u nas za neskutecne penize prodavane ohradiky, kde byl
C nabijen primo z usmernenych 230V moc se mi to nezdalo, protoze ochrane
prvky u toho zraly vice nez cely ohradnik tak jsem si navrhl spinany zdroj,
ktery dava +5V pro elektroniku a + 400V pro nabijeni C , je to sice drazsi,
ale melo by se to rychle vratit na eletrice. I kdyz trochu stale vaham zda
je to vhodne,  pastvina bomben fest reseni
- posledni destickou je rizeni s STM32F0 , pokud neni treba vyse zminenych
ficurek, staci 555 krera jednou za cas odpali tyristor. ale zas to neni
takova hracka, ktera pozna zapad slunce (TSL2561FN)

Ciprian

>Zdravim,

>Nejaky napad? Navod s zapalovaci civkou je v AR 4/97, akorat neni uvedeno,
kolik J energie dava? Potrebuji idealne 4-5J

>Odesláno z iPadu

>?4. 10. 2012 v 14:30, <cipisek.cipr na seznam.cz>:

> Nestavel jste nekdo eletricky ohradnk na vetsi zvirata , ovce,kozy?
> Puvodne jsem uvazoval o necem jako http://www.e-shop-ohradniky.cz/
products/sz-30/
> ale k smule patlala,ktery je vyrabi jsem nahledl pod poklicku (sundal dekl
u sousedova kusu)
> Snad by mi ani nevadilo co je uvnitr, jedna 555, TIC246 trafo a celé to je
napajeno pres srazeci C,
> mozna bych i prezil suverenní oznaceni IP55 na krabici do ktere jsou
vyvrtany dve 5mm diry v kterych volne plandaji 5mm LED, ale provedeni
> v duchu TESLA rok 1970, vyrobeno smenou tesne po oslavach MDZ a jeste z
usetreneho materialu, v kombinaci s cenou je jiz moc.

> Rozhodl jsme se spachat neco sam, asi neni problem pouzit 555 a postavit
neco podobneho na druhou stranu si rikam, jiste nekdo nekde jiz resil to
same a treba
> implementoval nejake ficurky z profi ohradniku, optimalizoval spotrebu a
tak.
> pro predstavu o funkci treja 3J model  http://www.kencove.com/fence/
Assets/documentation/EXD1manual.pdf