UV laser s kruhovou stopou

Radovan Augustin rado_augustin na yahoo.com
Pátek Květen 10 15:16:51 CEST 2013

Dobry den,

kdysi jsem planoval neco podobneho, muj projekt se zastavil tady:
http://www.thorlabs.com/newgrouppage9.cfm?objectgroup_id=149

dve zrcatka za 300 Eur jsou pro mne celkem nedostupna vec.

Moznost pouzit hlavu s Blu-ray mechaniky skoncila na tom ze jsem nevedel jak ridit focus.
Na strance kde rozebiraji konstrukci Blu-ray hlavy je videt ze je tam pouzity nejaky LCD display ktery podle zobrazeneho vzoru meni charakteristiku UV paprsku.

Mozna by bylo vhodne mit kameru citlivou na UV svetlo, s kamery odstranit objektiv a ve tmave komore svitit laserem pustenym na maly vykon primo na snimaci chip.
Tim by se dala zobrazit stopa laseru.

Dalsi problem muze byt odraz svetla laseru od medi na DPS. Pri vypalovani DVD odraz laseru nevadi, protoze kryci vrstva disku je prusvitna a nemeni vlastnosti.
Pri osvitu DPS laserem je ucinek opacny, nemeni se zaklad Cu a kryci vstva meni vlastnosti.

Radovan Augustin