trochu se ucim delat s 200 MHz osciloskopem

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Květen 6 16:12:08 CEST 2013

Re: http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2013-May/439834.html

> takže na obrazovce je:
> http://vaelektronik.cz/fotky/hantek17_1.gif
> žlutá napìtí na spoji tranzistorù dolního D a horního S
> modrá G horního tranzistoru, ale proti zemi.

No dobre, ale co je to "zem"? Pouzivate stale ten isty (fyzicky) bod kde
mate oprety zemny fuz od sondy; a ak ano, tak ktory to je?

> O nelinearitì kapacity samosøejmì vím, u hmoty X7R to není tak strašné
> (možná pokles pøi max. napìtí o 20%?)

Alebo aj *na* 20%. Napriklad:
http://psearch.murata.com/capacitor/product/GRM31CR71H475KA12%23.html
to je prave X7R/4u7/50V/1206; obrazok "DC bias characteristics" (treba zist
dole).
Zavisi to od vyrobcu a od typu; vacsina vyrobcov sa bohuzial s takto
podrobnymi charakteristikami neunuva.

No a samozrejme, ak je rezonancia niekde okolo 2-3MHz, co je, tak o nejakom
filtrovani hran na desiatkach ns mozeme viacmenej len snivat.

Preto by ma zaujimalo, ze co sa stane, ak ...

> Paralelnì jsem dal 100nF, jak už jsem psal, pøímo nad pouzdro
> tranzistoru (C2 je vedle).

... by ste dali nie nad puzdro ale priamo na C2. A to nie 100nF, ale skor
1nF, ci ich kombinaciu.

Ale este raz, aby to nevyzeralo, ze som posadnuty tym kondikom - netvrdim,
ze v tom je problem, ale ze je to jedna z veci co moze hrat zaujimavu rolu.

----
Re: http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2013-May/439887.html

> Je vidìt, že problémy zpùsobovala substrátová dioda ve spodním FETu,
> její doba rozepnutí.

Nerozumiem, prosim vysvetlite. Ta dioda by predsa uz v tom case nemala
viest, ci ano? A ak aj ano, ako vysvetlite ten zaporny kmit na G spodneho
tranzistora?

Dakujem

wek