MECH: bity a srouby do sadrokartonu (bylo: Re: OT Realna trvanlivost vajec)

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Neděle Květen 5 23:34:54 CEST 2013

> Hm, zajímavé...
> Měl jsem originální bit ke šroubům Hilti a o protáčení (lépe řečeno
> přeskakování) samozřejmě nemohla být ani řeč. Naopak v drážce drží velmi
> precizně a bez jakékoliv vůle.
> Kdyby bit Hilti přeskakoval na tisícovce šroubů, ke kterým je dodán, to
> by to s ním dopadlo...
> Sádrokarton je materiálově i technologicky vzato jedna velká čuňárna,
> ale tak obrovská snad zase ne.

Tady bych tvrde oponoval, bud ma clovek vrtacku primo na sadrokarton,
nebo specialni redukci, ktera ma vypinaci limec. Ten pri dotyku se
sadrokartonem vypne vrtacku, resp. pohon onoho sroubovaciho bitiku. Tam
se protoceni nevyuziva.

Ostatne ocituji Rigips:
Sroubovaci nastavec Marathon se upne do sklicidla elektrickeho (popr.
AKU) sroubovaku.Na krizovy sroubovaci bit se nasadi hlava upevnovaciho
sroubu typu TN nebo TB. Pri spravnem pouziti se po zasroubovani sroubu
do potrebne hloubky nahon bitu ve sroubovacim nastavci Marathon
automaticky vypne. Sroubovaci bit v nastavci je mozne pomoci klesti
vytahnout a vymenit.

Druha moznost je daleko jednodussi. Prislusny bit ma kovovy doraz
(limec] a ten se pri zasroubovani sroubu do potrebne hloubky opre o
sadrokartonovou desku a "de facto" vytahne bit ze zaberu s hlavou sroubu
a bit se protoci. Kolik a jak casto je otazka nastaveneho momentu a
predevsim zrucnosti montera. Ja na to ty nervy nemel a utahoval to na
moment a co se mi nelibilo, tak jsem pred tmelenim doladil klasickym
sroubovakem (IMHO prave PZkem)

A kdyz uz jsem zacal s tim Rigips-em:
Sroubovaci nastavec specialni se upne do sklicidla elektrickeho (popr.
AKU) sroubovaku. Na krizovy sroubovaci bit se nasadi hlava upevnovaciho
sroubu typu TN nebo TB. Pri spravnem pouziti se po zasroubovani sroubu
do potrebne hloubky plastový nakruzek nastavce opre o plochu desky a tim
dojde k preruseni kontaktu sroubovaciho bitu s hlavou sroubu.

Radek (benedikt2hw.cz)