trochu se ucim delat s 200 MHz osciloskopem

Radovan Augustin rado_augustin na yahoo.com
Pátek Květen 3 19:28:22 CEST 2013

Odpory do G to nemohou zhorsit, protoze tlumi proudovy impulz vznikajici pri spinani kapacitni zateze.

IRF2104 ma na vystupu 2x half-H bridge a spodni nebo vrchni strana half-H bridge je vzdy otevrena, proto urcite nebude mit problem udrzet vykonovej MOSFET otevrenej nebo zavrenej.
Dioda D3 mohla odejit protoze:
1. vyssi forward napeti nez zvladne
2. vyssi forward proud nez zvladne
3. Vrrm vyssi nez zvladne

osciloskopem se da namerit proud a napeti na D3 a prubehy na T1.

paralelnim spojenim dvou sond pro osciloskop se vytvorilo paralelni spojeni dvou pasivnich filtru a vysledek zalezi od vnitrniho zapojeni sond.

Radovan Augustin

________________________________
 From: Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, May 3, 2013 6:14 PM
Subject: Re: trochu se ucim delat s 200 MHz osciloskopem

takže pokusím se reagovat na všechno ...

- C2 je skutečně keramika, tantal bych pro jeho větší vnitřní odpor
neriskoval a mám dojem že 4M7/50 bych v šuplíčku těžko hledal. Navíc
nevím jak je to s životností tantalů, na keramice snad nemá co odejít.

- kapacita paralelně k C2 pomůže ale né proto že by bylo v tomto případě
až tak nutné kombinovat různé velikosti kapacit, ale proto, že přívody k
C2 jsou příliš dlouhé a tenké - holt jsem to neodhad. Na samotném C2
prakticky nic není, všechno se nakmitá na přívodech k němu. Zajímavé je,
že když k vývodům tranzistoru připojím 100nF z druhé strany desky, na
samotném kondu taky skoro nic není a všechno je na přívodech (dráty),
moc to nepomůže. Pokud dám 100nF nad pouzdro tranzistoru, pomůže to.
Možná takové blbé vysvětlení - při měření osciloskopem na to jen koukám
z vnější strany té smyčky a vidím to lepší, protože se to už neindukuje
do těch pár mm smyčky mezi vývody sondy. Opravdu nevím.

- Odpory 22 Ohm do G fetů jsem zkoušel, nepomohlo to.
s odpory
http://vaelektronik.cz/fotky/hantek17_1.gif
bez odporů
http://vaelektronik.cz/fotky/hantek17_3.gif
tady se dá prohlížet všechno za sebou
http://vaelektronik.cz/fotky/hantek17_1.html
Hrubě jsem podcenil šířku a délku spoje mezi zemí U2 a T1. Na ní se
dělaly zákmity, které během spínání horního tranzistoru mohly otevírat i
dolní.
I potom, co jsem tu zem posílil drátem a zákmity téměř zmizely, na G
spodního tranzistoru je tohle
http://vaelektronik.cz/fotky/hantek17_4.gif
Zjevně budič nestačí běhen nárůstu napětí udržet spodní tranzistor
rozepnutý - otevírá se přes zpětnovazební kapacitu. Odpor v G to jedině
zhoršil :-( A to jsem měl radost, že tam mám tranzistory s tak malým
odporem, jak to nebude mít ztráty :-) Jediné řešení je dát tam něco jiného.

A to nejlepší nakonec ... osciloskop mám původně 60 MHz rozšířený na
200. Jenže sondy k němu mají psaných 60 Hz, tak jsem si k němu koupil
jednu 200MHz sondu. Spojil jsem obě paralelně a vylezlo z toho tohle -
ta žlutá je 200 MHz
http://vaelektronik.cz/fotky/hantek17_6.gif
On nám už učitel na průmce říkal - nevěřte ničemu, ani pozdravení ...

Anděl