OT Realna trvanlivost vajec

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pátek Květen 3 10:27:02 CEST 2013

Dne 3.5.2013 9:14, Jozef Racek napsal(a):
> To all:
> Prehanate s citlivostou na jedlo a jeho "zarucne" doby.
>
> BTW:
> Kto z vas mal dnes na ranajky salamu?
> Viete, ze "minimalna doba spotreby" salamy je 24 hodin ? Tak to mavaju
> uvedene v masiarstvach...
> Kto z vas jedol salamu _vyrobenu_ pred menej ako 24 hodinami?
> Uz ste na pohotovosti?

No mezi nami, krajeny salam ma 24 hodin, takze pokud to snim po dvou dnech,
prekrocim dobu spotreby o jednou tolik.

Pokud maji vejce dobu spotreby 28 dni a jsou prosla 16 mesicu, prekrocim dobu
spotreby vice nez 16x a to je docela hodne.

Moje babicka taky ukladala vejce do vodniho skla, ale mela pomerne jasnou
predstavu, jaka je historie vajec, ze je snesly jeji slepice, ona vejce ten samy
den dala do spajzu, kde byla celorocne stabilni teplota a vedela i to, po jake
dobe je dala do skla. A pak je pouzivala v zime, kdy cerstva vejce nebyla. A
nekolik let stara vejce by vyhodila zavcasu i ona.

To se neda srovnat s vejci jakehosi puvodu v supermarketu.

Standa