Sitovka blokuje sit, bylo: Spotreba PHY Re: STM32F4 ethernet MII

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Květen 1 18:21:45 CEST 2013

Původní zpráva ze dne 2.4.2013 od Petr Zahradnik:

> Já také nevím proč, ale ta firma se mi docela líbí. Nicméně v poslední
> době s nimi fakt nemám dobrou zkušenost. Je to blbý.

Ahoj, navazuju ještě sám na sebe :-)

Dnes se mi stala se switchi Netgear (co by to udělalo s jinou značkou,
to netuším) zajímavá věc. Vyhnal jsem kluka od svého počítače, tak ho
vypnul. Že to provedl jeho počítač, to jsem zjistil až po docela
dlouhé době...

Najednou mi zdechla celá síť. Modem do internetu fungoval a byl
napojený, router vypadal také funkčně, ale nedalo se to ověřit,
protože mi nešla síť, tak jsem neměl jak se s ním spojit. Ale switche
blikaly, router blikal.

Nejdříve jsem si myslel, že nejede jen můj hlavní počítač, proto jsem
vypnul/zapnul switch, na kterém je připojený, protože jak jsem již
psal, jednou za několik měsíců se zasekne. Nepomohlo to. Pak jsem si
všiml, že nejede telefon, WiFina apod. Takže celá síť.

Napadlo mě, že odešel router. To by bylo nemilé, protože stejný
duplicitně nemám, nicméně mám samozřejmě několik jiných routerů, jen
bych je musel nakonfigurovat.

Pak jsem si řekl, že nejprve zkusím vyměnit switche, než půjdu na
router. Switchů mám dost stejných záložních. Tak jsem prohodil switch
hned za routerem. Všiml jsem si, že hlavní počítač se na chvíli
chytil, ale zase zdechl. Tak jsem si říkal, že to je nějaké divné.
Tedy na to čumím a zjistil jsem, že to je díky druhému switchi. Když
je odpojený, tak síť jede, když je připojený, síť nejede. A než jsem
ho zkusil vyměnit, koukám na něj a vidím, že ten port toho vypnutého
počítače bliká.

Síťovka v tom vypnutém počítači se zbláznila a tohle všechno
způsobila. Vytáhl jsem kabel a znovu ho připojil, blikala dál. Došel
jsem ho vypnout vypínačem a přestalo to. Po zapnutí a vypnutí počítače
to už neudělalo.

Tak to mi teda řekněte, co je tohle za bordel. Jedna pitomá síťovka
vypnutého počítače posere celou síť přes několik switchů? Protože
nefungovaly ani ostatní switche, tenhle je na jiné větvi hlavního
switche. Setkali jste se s tím někdo?

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem