OT: Rozdělení slepených papírů

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Sobota Březen 30 18:48:54 CET 2013

Dne 30.3.2013 14:45, René Damek napsal(a):
> První co by mne napadlo je opravdu to hodit do vany s vodou a opatrně
> to pomalu rozebírat.

Bohužel to je to co nejde, mokré se to hodně trhá, suché je to slepené.

Jde to pomalu sušit a když už je to částečně suché, tak to oddělit.
Ale problém je, když to částečné usušení není rovnoměrně, tak se to
stejně v mokrejším místě trhá.
Co hodně pomohlo namočit to do roztoku jaru - po usušení se to tolik
nelepilo a šlo opatrně otáčet a rozebrat na listy.
Ale zas to bylo celé mazlavé od jaru, takže znovu lázeň s čistou vodou,
vyprat a pak sušit jednotlivé listy.
Ty jsou ale zase potom co uschnou zvlněné, pomohlo je vyžehit žehličkou.

Také jsem si to užil a snažil zachránit pár zatopených věcí. Nejhorší
jsou polokřídové papíry a fotografie, ty
byly slepené tak, že musely být v mýdlové lázni hodně dlouho.