doporučte regulátor

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Březen 29 10:34:28 CET 2013

Kazde zarizeni potrebuje nejakou udrzbu. U takto rozsahlych systemu
(jako zminoval pan Kuba) to urcite neni tak, ze to spustite a tim to hasne.

Tak jak to prezentujete je v podstate zbytecne kamkoli davat UPSku,
protoze driv nebo pozdeji v ni odejdou baterky.

Stejna tak mohu tvrdit, ze zrejme za 20 let (coz bylo stari te 486ky ze
ktere jste doloval data) nikdo nebude vedet nic o tom ze Siemens delal
nejak PLCcko Logo. Na druhou stranu i dnes po 20 letech pravdepodobne
sezenete 486ku a k ni disk. Program a data staci mi zazalohovane - pak
nemusite nic odnikud tahat.

Mimochodem nesmite si to predstavovat tak, ze je PCcko a na nem vsechno
visi - takhle se to urcite nedela - PCcko ma vsobe jen ridici logiku ve
stylu kdy tohle a tohle tak tamto jo a tamto ne - to aby se to nekde dal
opravdu udalo uz PCcko resit nesmi. Je treba striktne logicky oddelit
ridici a vykonove casti. Tedy ridici logika implementovana v necem co je
operativni (snadna zmena aplikace, rychly vyvoj, dobra obsluhovatelnost)
a to napojeno na jednotlive vykonne bloky s vlastni omezenou logikou
hlidajici jen zakladni havarijni stavy (treba aby se solar na strese
nevyvaril).

Mimochodem to, ze to tak nebylo, je podle me duvod proc to dopadlo tak,
ze po dvou letech to firma vzdala.

Radek Vicek