SW: přístup více úloh k jedné periférii.

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Čtvrtek Březen 28 21:09:16 CET 2013

Dne 28.03.2013 20:54, Josef Štengl napsal(a):
> A jejky, já jsem smazal že se nejedná o žádný os. Mám tam napsaný jen
> takový jednodušší netradiční plánovač s tím, že mohou nastat požadavky
> na OS, přičemž pro cílově použití je OS typu FreeRTOS moc náročný
> přičemž zase jiná skupina ho pravděpodobně bude preferovat. Tak mám
> myšlenku z toho plánovač vynechat a zatím jsem nepřišel jak na to.
> zakázání INT je možné, jen v ARM user modu je to navíc 9 instrukcí. Jen
> mě zajímalo jestli to jde jinak. Mimochodem na multiprocesorových
> architekturách toto stejně nebude fungovat.
>
> ced

Bohužel cílovou HW platformu už neznám, takže konkrétně neporadím. Jen
si myslím, že pokud nebudete schopen realizovat atomické zamykání,
nebudete schopen spinlock vůbec regulérně realizovat.
Pokud jde o multiprocesorové systémy, šel by realizovat spin-lock ve
sdílené paměti. O vlastní obsluhu zámku by se staral master na jednom
procesoru, který by vracel volajícím procesům stav zámku nebo by je
nechal čekal na uvolnění. Jen nevím, jestli to půjde realizovat bez
atomické instrukce typu XCHG.
Mrkněte na toho Donovana, je to tam hezky popsané.

JF