doporučte regulátor

Jakub Ladman ladmanj na volny.cz
Čtvrtek Březen 28 21:01:11 CET 2013

Omlouvám se za částečné OT

Prosím ty kdo jsou netrpěliví, ale přesto by rádi pomohli aby přešli rovnou k
bodu c)

Kamarád už mě dlouho uhání abych mu pomohl vyřešit regulaci topení v jeho
domě.

a) historie:
Koupil si polská krbová kamna s ohřevem vody a k nim mu doporučený regulátor s
názvem zhruba "Kominek Lux". Dále mu nějaký (taky)topenář poradil akumulační
nádrž se čtyřmi třífázovými elektrickými topnými patronami.
Mě řekl abych mu to zapojil.

b) současný technický stav:
Ke kominku vedou tři teplotní čidla, tuším PT100, spodek nádrže, vršek nádrže
a voda v krbu. Výstup pro servo ovládající vzduchovou klapku v krbu a dvě
relé: pro oběhové čerpadlo krbu a pro čerpadlo radiátorů.
Nic víc.

Nádrž s patronami obsahuje dva termostaty, jeden pevný asi 90°C a druhý
nastavitelný asi od 50°C.

Protože chtěl zajistit ohřev vody v nádrži, v době kdy se netopí v krbu, v
levném tarifu elektřinou, řekl jsem mu že to jím zakoupený bazmeg nezvládne.

Abych to přesto nějak dal dohromady, použil jsem malé PLC Siemes LOGO! Které
jsem měl zrovna doma abych to alespoň nějak logicky propoji.

Patrona se zapíná pouze když:
se netopí v krbu
a platí nízký tarif
a pracovní termostat je sepnutý
a bezpečnostní termostat je sepnutý

Oběhové čerpadlo krbu si pouští ta polská věc sama.

Oběhové čerpadlo radiátorů se spouští když:

je aktivní prostorový termostat
nebo se se topí v krbu a současně je vypnutý pracovní termostat

pak je tam ještě nějaká ochrana proto zamrznutí, že se pustí oběhová čerpadla,
ale to už nevím jak se pozná, je to taky nějak odvozeno od těch stavů co jsou
k dispozici z termostatů a z polské krabičky.

Naposledy si tam doinstaloval ještě doohřev vody v jedné větvi radiátorů
nějakými kamny na kapalné palivo (olej/nafta nevím)

c) nefunguje to, potřebuju poradit:

Polská krabička se zasekává a to co je v tom Logo! na začátku vypadalo funkčně
ale neposkytuje to potřebný komfort.

Doporučte prosím nějaký systém který by toto všechno dohromady byl schopen
spolehlivě řídit. Neměl by stát pokud možno víc než jednotky tisíc.

Něco co bych já hardwerář programující, pochopil naprogarmoval a nechal být.

Nechci žádnou lepenici jako je tam dosud.

d) představa:

Přidat čidlo teploty do obytných místností (např. do jedné).
Přidat čidlo teploty venku.
Využít, nebo vyměnit čidla v teplovodní nádrži.
Využít čidlo v krbu (nejde vyměnit bez bourání)

Řídit servo vzduchové klapky.
Oběhová čerpadla.
Stykač(e) topných patron, případně je nějak tyristorově řídit (s tím ale
nepočítám)

Řídit činnost podle hodin a kalendáře - když jsou všichni v práci, není třeba
vypouštět teplou vodu z nárže.

Díky všem co to alespoň dokázali dočíst, dvakrát těm co mají nějaký tip.

Jakub Ladman