Re: SW: přístup více úloh k jedné periférii.

Martin Persich persich na transcon.cz
Čtvrtek Březen 28 19:03:10 CET 2013

Není uvedeno o jaký operační systém se jedná, proto jen obecně. Uvedený
postup je v podstatě správný, jen je potřeba během testování zámku a jeho
případným nastavením mít zakázáno přerušení. Pak by neměl být problém. V
multitaskových systémech hledejte "mutex", které pro to obvykle mohou
sloužit.
Martin. persich na transcon.cz

----- Original Message -----
From: "Josef Štengl" <ok1ced na nagano.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, March 28, 2013 6:51 PM
Subject: OT: SW: přístup více úloh k jedné periférii.

'brej večír.

Mám jednu periférii se kterou se komunikuje paralelně k CPU a nevím jak
bezpečně ji zamknout po dobu kdy pracuje. Jedná se mi o to aby dva
paralelní procesy nemohly přistoupit k periférii zároveň.

pokud použiji systém:

1: přečtu si ZAMEK
pokud ZAMEK zamčen
goto 1
pokud odemčen
zamkni ZAMEK

odemyká se na základě přerušení od periférie.

No a problém je, že zamknutí zámku není atomické.

Nechce se mi vymýšlet kolo a chybí mi v této oblasti vzdělání.

Nemá někdo tušení jak tento problém řeší velký klucí, nebo co mám
vlastně hledat abych si to nastudoval? Ono se mi nedostává ani v oblasti
terminologie.

Moc děkuji za nakopnutí.

ced