Re: krásný jazyk český ( bylo Re: air gap)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Březen 28 15:02:05 CET 2013

Mozna to je tradovany nesmyslny duvod. Ale treba u me urcite ne.

Jakozto veteran jsem taky napred umel jine jazyky - napred Basic,
pak ve skole Fortran a hlavne pedagogy opevovany Pascal. Za celou
dobu studia jsem skladal spoustu zkousek v ruznych jazycich, ale
C mezi nema nebylo.
Mel jsem do nich i dost zainvestovano, napr. na sve ZX Spectrum
jsem si koupil (!) prekladac Pascalu (kdo zazil, tak vi, ze v te dobe
byl castejsi prulet komety nez nakup SW).

Presto vsechno kdyz jsem se potkal s C, tak mi bylo jasne, ze cesta
vede tudyma. A jeho neukacanost (zadne begin, end, var, ...) byl
asi nejsilnejsi spousteci motiv. Kdyz jsem se podival na program, tak
na prvni pohled bylo jasne, co tvori strukturu programu a co jsou
vlastni vykonne prikazy.

Nakonec to se jiste da zopakovat i dneska s nekym nazatizenym.
Pokud ma nekdo male dite, ktere jeste o problemu nic nevi, tak
at ho necha zcela laicky posoudit, v jak napsanem programu se
mu lip orientuje (dite to samozrejme bude posuzovat pouze
"obrazkove", ale to pri rychle orientaci dela i znaly clovek).

PL