krásný jazyk český ( bylo Re: air gap)

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Březen 28 13:25:43 CET 2013

V případě jazyka C nesouhlasím z hlediska pravidel. C má, a na tom
trvám, minimálně ve specifikaci C99 ,jasně (bohužel je tam vidět i
negativní historický vliv) daná pravidla. Jenže specifikace jazyka je ve
stylu „používat tak jak je specifikováno a pokud to není definováno, tak
to sice jde ale pak se nedivte“. Bohužel dost programátorů, hlavně
začínajících to čte jako: používejte to silou  s argumentem „u mě to
funguje“ s následný hmpf!. To asi popisujete těmi nepsanými pravidly,
což je záležitost implementace. C je, podobně jako Perl jazyk který nemá
striktní specifikaci ve smyslu: Takto a jen a pouze takto to používej,
ale definováno jen chování jak je to korektně. To znamená striktně
neomezuje. Souhlasím je to problém zejména pro lidi, co ten jazyk
neznají a programují dle JPP* standartu. Je to jazyk svobodný a jak víme
svoboda něco stojí :-)

Jazyky algolkého typu jako fortran, Lips (a další jsem už ani neviděl)
mají přísnější pravidla. Souhlasím, dost často nejsou na škodu ale na
druhou stranu jsou až svazující.

ced

* JPP -> jedna paní povídala