krásný jazyk český ( bylo Re: air gap)

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Březen 28 11:59:09 CET 2013

To jako že by jsme všici šprechtili dojč? No to děkuji, ale zase bych v
DE byl schopen vyslovit svoje jméno tak aby mu rozuměly. Sice větší
jazyková komunita, ale jako světový jazyk na nic.

Babylon nechte babylonem, z hlediska celosvětového jazyka jsem docela
zklamán, že nepokračují, nebo nejsou vidět, snahy o prosazení umělého
relativně jednoduchého komunikačního celosvětového jazyka jako tomu bylo
u esperanta před světovou válkou. Je to jediné schůdné a snadno
aplikovatelné řešení pro mezinárodní komunikaci. Všechny živé jazyky
mají za sebou historický vývoj a z toho plynoucí omezení a vyjímky.
pokud chcete příklad, tak čeština je jazyk, který je až extrémistický a
je to dáno právě historickým vývojem bez přesnějších pravidel (ne, nemám
na mysli regulace).

ced