Re: Logaritmický <> lineární potenciometr

AZE aze na seznam.cz
Úterý Březen 26 23:22:17 CET 2013

http://www.djoro.cz/elektronicke-soucastky/potenciometry/stranka-1-28.html
aze

----- Original Message -----
From: "Alexandra Svobodová" <hwnews na zirafoviny.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, March 26, 2013 6:54 PM
Subject: Logaritmický <> lineární potenciometr

Hezký večer,

     právě jsem zažila jedno obrovské nadšení následované ještě větším
zklamáním. Našla jsem totiž tento potenciometr
http://www.hadex.cz/h313-potenotocny-rusky-10kg-prumer-16mmhridel-4x15mm/
ale
bohužel je mají jen o logaritmickém provedení... nevíte o tom, kde by se
dal splašit v počtu dvou kusů v provedení lineárním a odporem 1k a 10k ?

     Případně neexistuje nějaký fígl, jak z logaritmického potenciometru
udělat lineární? Podobně, jak to jde opačně (ačkoli to není dokonale) ?
Přeci jenom není optimální mít u zdroje napětí logaritmický průběh...
Kuchat, pilovat a přehazovat dráhy se mi ale nechce.

     Saša Svobodová