Memtest pro živý systém ?

Jindroush kubecj na asw.cz
Úterý Březen 26 15:07:13 CET 2013

On 26.3.2013 15:00, Pavel Troller wrote:
> Zdravím,
>    na jednom ze serverů začala záhadně padat aplikace. Padne vždy jindy, vždy
> jinak, naprosto stochasticky. Co backtrace, to originál. Většinou corrupted
> memory (struktury částečně vynulované případně s nesmysly v pointerech, takže
> segfault je nabíledni).
>    Soudím, že by mohla skutečně začít zlobit paměť.
>    Ale ten server nemohu odstavit. Pády nejsou zase tak časté, aby se to dalo
> ospravedlnit. Proto by mne zajímalo, zda neexistuje jednoduchá aplikace
> (pod Linux) na testování paměti na živém systému. Představuji si to tak, že
> [...]

A jste si jisty, ze lze nejakym zpusobem alokovat region fyzicke pameti,
navic soucasne s tim prestrankovat jeji pouziti po dobu testu? O tom
bych celkem pochyboval.

Jinak my obcas v crashdumpech vidime pady v mistech, kde nemuzou nastat,
tj. proste mezi dvemi instrukcemi s registrem 1 se zmeni obsah registru
2 nebo se zmeni dword z 0 na -1, bitflipy apod. Proste nahodne HW chyby.

--
Jindroush (kubecj na avast.com)
http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.