Vyroba tepelne trubice (heatpipe)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Březen 26 13:02:12 CET 2013

No já kdysi zkoušel tepelnou trubici vyrábět. Nalil jsem tam vodu, konec
zplácnul, pak jsem jí pájel tak dlouho, až se voda začala vařit a cínem
bublala pára. Nějakou dobu jsme to nechal, pak stačilo rychle ochladit
pájený konec a hotovo. Něco jako výroba vakua ve sklenici kompotu:-)

Ještě snažní to bylo, když jsem tam dal plyn do zapalovače, jen to nešlo
udělat čistě s ním, protože hned při nalévání se venku i uvnitř udělala
jinovatka. Ale nevadilo to, fungovala dobře i v zimě.

PH

From: "AZe" <aze na seznam.cz>
Docela by mne zajímal praktický postup takové opravy. Připojit kompresorek a
snížit tlak, pak tam z připojené nádobky vpustit něco vody (kolik?) či vody
s metylalkoholem. Snad přes nějaké kapiláry a ty pak zamáčknout a zapájet...
Nezkoušel to někdo?

From: "Draček Fráček" <dracek.fracek na gmail.com>
Jak jsou zakonceny konce, cim to je pajeno?
Z heatpipe zpravidla neutika pracovni latka, kterou je u PC nejcasteji
voda, ale dojde ke ztrate tesnosti a ztrate podtlaku, voda tak treba
misto pri 40C zacne varit pri 60C a to je cely problem.
Pokud ma clovek podtlakovy kompresor a je to pajeno nejakou relativne
nizkoteplotni pajkou da se to opravit, tedy podtlak obnovit,ale
uprimne je to takova pakarna, ze se to u PC chladice za 300Kc moc
nevyplati.
V kazdem pripade, pokud by HP mela zacit fungovat pri 45C je treba
tlak snizit na cca 9,5kPa.