Svodic, stavba

Martin Persich persich na transcon.cz
Pondělí Březen 25 20:07:36 CET 2013

Co se týče konstrukce svodiče s náhradní patronou, zajímala by mne zkušenost
ostatních. Ale podle mých zkušeností svodiče neodcházejí každý den a když
jsme jednou u zákazníka zcela výjimečně jednu "patronu" potřebovali vyměnit,
šlo již o zastaralý typ, který se v době výměny už nevyráběl ... :-(
Martin. persich na transcon.cz

----- Original Message -----
From: "Karel M" <a8dtljb na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, March 25, 2013 6:12 PM
Subject: Re: Svodic, stavba

"A" je skutecne "bleskojistka" na rozvodnem sloupe, to je zalezitost
elektraren. RD mame v zastavbe, byt nekde na kopci tak bych urcite na
A svodici trval. Uz jsem se dival na ceny vykonnejsich varistoru na
farnellu a dospel jsem k nazoru ze stavba nema asi cenu. Ted jen
vybrat vhodny "levny" typ prumyslove vyrabeneho B+C svodice do domovni
rozvodnice, dostupnost nahradnich patron bude vyhodou. Mozna zvolim
3ks jednopolovych svodicu OEZ vedle sebe. Jedno vetsi prepeti bude pak
stat min. 1000Kc a max 3000Kc :-)
Co se tyce hromosvodu, ten mit budeme, je vyzadovan v pozarni zprave,
bude napojeny na zakladovy zemnic. Stozar na antenu take planuji, ale
nelibi se mi, ze by mel byt spravne pripojeny zelenozlutym 4mm2
medenym vodicem k hlavnimu ochrannemu pospojovani. Vy mate stozar
zemneny?
Karel