Svodic, stavba

Pondělí Březen 25 15:44:35 CET 2013

K čemu je dobré dávat do rozvaděče svodič B+C? Jiskřiště lze po dohodě s
dodavatelem energie montovat i do sloupku před barák - ty největší
impulzní proudy si pak do baráku netaháte. Do rozvaděče dáte jen
varistory a vedení od sloupku funguje jako oddělovací indukčnost. Teda
záleží, odkud čekáte že ta vlna přijde. Já jí čekám spíš od sousedů,
kteří mají na střeše jen anténu bez hromosvodu (těch je většina). Pokud
nemáte pro hromosvod zvlášť uzemění a máte ho spojený se základovým
zemničem, pak bych asi dal B+C do rozvaděče - ve sloupku by to moc
platné nebylo.

Anděl