[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Březen 20 13:51:35 CET 2013


On Wed, 20 Mar 2013, RV wrote:

> noo pockat, ale ted je otazkou kde jsme vzali to, ze v DU ma byt nulovy 
> pretlak? to je spis pak otazka mechanickeho provedeni jak by se to prakticky 
> realizovalo - jednodussi varianta je, ze v HU tam pustim staly tlak a v DU to 
> zavru a valec vypustim vyfukovym ventilem

No to je snad jedno jaky bude tlak v DU - ja bral nulovy kvuli nejvyssi
ucinnosti. Ale tahle koncova podminka je stejna pro obe varianty vstupniho 
tlaku. Kdyz nebude koncovy tlak nulovy je to jako kdyby se tomu trojuhelniku
na konci urizla spicka.

> v pripade ze koncim na nulovem pretlaku v DU tak podle me je uplne jedno na 
> kterem plnicim tlaku zacinam! v kazdem pripade bude na konci ze zasobniku

To asi tezko - kdyz zacinate na 200atm tak sila na pist tomu odpovida a 
postupne se snizuje k nule nebo koncovemu tlaku. A jedna se tu o integral
sily. Kdyz zacnete na nizsi sile na zacatku a skoncite na stejne sile
na konci nemuzete dostat stejne.

> tlaku odpusten 1l hnaciho plynu - jen bude pokazde jiny prubeh krouticiho 
> momentu - u 200atm na zacatku teoreticky velky (nebude kvuli nevyhodne poloze 
> klikoveho emchanizmu) - v kazdem pripade tam napustite 1l vzduchu - otazka 
> jen nejakeho casovace otevirajici plnici ventil v zavislosti na vstupnim 
> tlaku

Kroutici moment zvysi krome vyssiho vstupniho tlaku i vyssi tlak na konci
cyklu.

> Radek Vicek

*------------------------------------------------------------------------*
|                          Petr Simek   APS JU                           |
|                             psimek na jcu.cz                              |
*------------------------------------------------------------------------*


Další informace o konferenci Hw-list