[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

gatilo gatilo na centrum.cz
Středa Březen 20 12:59:35 CET 2013


 20.3.2013, 12:56:15

Kdo si hraje, nezlobi.
Ale kdyby ctene kolokvium preci jen prestalo bavit vynalezani kol a
objevovani ameriky, staci pouzit strejdu G a prislusna kouzelna
slovicka, kterymi v danem pripade jsou "škrcení páry" popr. "škrceni
syté ráry".

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Pavel Hudecek napsal:

> Doporučuji to nekomplikovat stupni, mnohem snažší je, když uvažujeme 
> procenta aktivní délky válce.

> Jinak máte částečně pravdu, tlak bude klesat exponenciálně, takže ten poměr
> nebude lineární 5x, ale horší. I tak ale bude energie získaná na stejný
> konečný objem z 20M o dost větší, než ze 4M.

> PH

> From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
> No to si teda zrovna nemyslim - abyste napustil presne 1l (kvuli
> nulovemu pretlaku v DU) tak toho 20M napustite zase o to min takze bude
> tlak klesat rychleji nez v pripade 4M. Nemuzete si predstavovat, ze ten
> napousteci ventil otevrete v HU a hned zase zavrete - v pripade toho 4M
> motoru muze byt ten ventil otevren treba jeste 20st po HU aby to vyslo
> po expanzi presne na nulu v DU. Ten 20M bude otevren treba jen 2st po HU
> a pak uz bude tlak jen klesat.

> Dne 20.3.2013 12:20, Pavel Hudecek napsal(a):
>> Nějak opomíjíte tu expanzní část. Tam bude v případě 20M docela dlouho
>> větší síla, než při 4M na začátku. Celkem bude tedy větší síla po 80 %
>> dráhy pístu.
>>
>> Pokud si to zjednoduším, a napouštěcí část prohlásím za součást té
>> expanzní, přičemž zanedbám, že je tam chvíli stabilní tlak (je to 1/200,
>> nebo 1/40, takže chyba velká nebude), můžu tvrdit, že při 20M bude
>> působit průměrná síla odpovídající 10M, při 4M bude průměr 2M.

> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 



Další informace o konferenci Hw-list